Tuesday, November 30, 2010

TANDAS



Pagi tadi aku ke tandas seperti biasa untuk menunaikan tanggungjawab aku sebagai seorang manusia normal. Di tandas pejabat, aku kerap memilih mangkuk tandas yang sama demi keselesaan fizikal dan mental. Setiap kali aku menggunakan tandas tersebut pasti ada saja serpihan sisa pepejal yang masih tertinggal dihujung mangkuk tandas. Walaupun tak banyak, tetapi ianya membuatkan aku rasa terbantut dalam menjalankan misi penting sebagai pelengkap rutin harian aku.

Selalunya aku tak pernah ambil pusing dalam perkara remeh macam ni. Aku jirus saja. Hilang ikut alunan air. Memang sudah menjadi kebiasaannya aku untuk bersihkan dulu tempat hajat sebelum hajat aku di'lepas'kan. Tetapi kalau setiap kali aku nak ber'lepas' masih ada saja lagi sisa saki baki yang terdahulu tertinggal, apa kes! Hishhh~

Hairan aku kenapa mahluk yang berkenaan tak tengok dulu sebelum keluar. Ingat! Bukan sekadar 'lepas' dan pam saja. Tetapi pam dan jirus sekeliling mangkuk tandas sebelum dan sesudah aktiviti 'lepas'an untuk mendapatkan hygiene yang lebih baik.


"Aneh. Saya juga pernah alami perkara sama"-En. Kamal Idrus (bukan nama sebenar)


Tanda amaran yang diberikan oleh kerajaan Jepun kepada pengguna tandas


Save the earth!!!



**Memang jijik entri ni. Kebenaran juga kadang kala jijik bukan?

1 comment: